Warning: Smarty error: unable to read resource: ".conf" in /usr/local/apache/www/htdocs/airfoto.fr.pl/webapp/lib/Smarty/Smarty.class.php on line 1102
Airfoto.pl



id # 25902  
25902
zdjęcie średnie   zdjęcie duże

 
 
Nazwa samolotu / Linia lotnicza
 
 
Miejsce wykonania
 
 
Rejestracja
Nr seryjny
 
McDonnell Douglas F/A-18 E/F Super Hornet
US Air Force
 UNITED STATES OF AMERICA , inne (US)
AG-206
Data: 20 sierpnia 2005
Autor: Gabriel Widyna
Ilość wyświetleń: 3756
 
Opis Model VFA-106. Superszerszen przekraczajacy bariere dzwieku na wysokosci 150m. Ciekawe zjawisko kondensacji pary wodnej. 
Aparat  
Ekspozycja  
Komentarze:  aby komentować zdjęcie musisz zarejestrować się w naszym serwisie
2006-06-12, superhornet
Oczywiście nie chodzi o "model VFA-106", tylko o przynależność samolotu do eskadry VFA-106, zajmującej się przeszkalaniem załóg na ten typ.
2005-09-27, Gabik (KORD)
No coz... Tak zapowiadal komentator tego co sie dzieje na pokazach. Ja mu tam predkosci nie mierzylem... Ale efekt huku i kondensacji pary wodnej byl... Tak na marginesie to predkosc dzwieku na wys. 31 kstop jest wieksza niz na 150 czy 200m ze wzgledu na rozrzedzone powietrze. Pozdrawiam
2005-09-26, bb
prędkość dzwieku samoloty mysliwskie przekraczają zwykle na wysokości powyżej 10 tys m i głownie nad morzem. Gdyby ktoś na pokazach przekroczył hja na wysokości 150 m to USF musiałby sprzedać połowę samolotów by starczyło jej na odszkodowania dla poszkodowanych ;-)
2005-09-25, bb
wybaczcie ale jeszcze nie słyszałem żeby kiedykowiek na jakichś publicznych pokazach przekraczano prędkość dzwięku na wysokosci 150m - ale fotka bardzo ciekawa - podobnej zrobionej w Polsce jeszcze nie widziałem (cóż chyba klimat nie ten)
2005-08-28, Cezary
a ja posadzam, ze o wiele ciekawsze byly towarzyszace efekty foniczne. bariera dzwieku na wysokosci 150 metrow...bum!!! ;)
2005-08-28, Gabik (KORD)
No tak tylko najfajniej to wygladalo jak samolot przelecial i go slychac nie bylo. Dopiero po dwoch trzech sakundach...
2005-08-27, Pawel Guraj
Świetnie uchwycony moment. Gratulacje.
2005-08-27, Michał
Przy osiąganiu\przekraczaniu prędkości ultrasonicznej powstają jeszcze bardziej efektowne kondansacje (takie, że widać jedynie dziub maszyny) - ta do takich nie należy, ale mimo wszystko gratuluję i pozdrawiam (bo jest za co) ;)
2005-08-27, Pawel Guraj
Przecież właśnie taką sytuację przedstawia to zdjęcie... intensywność efektu zależy od warunków atmosferycznych.
2005-08-27, Michał
Panie Guraj, no oczywiście, że tak, ale przy większej wilgotności powietrza efekt jest LEPSZY !!!
2005-08-27, Gabik (KORD)
No coz zawsze chcialem uchwycic ten moment. Tego dnia wilgotnosc byla rzedu 40% przy zachmurzeniu 80% wiec tylko tyle udalo mi sie sfotografowac. Poltora godziny pozniej byl pokaz B-1B i efekt byl o niebo lepszy ale niestety zdjecia nie zrobilem... Mialo to miejsce na 47th Chicago Air & Water Show.


Losowe zdjęcia z galerii Airfoto.pl
 21824 
 w galerii głównej 
 39035 
 w galerii głównej 
 2530 
 w galerii głównej 
 36411 
 w galerii głównej 
 34525 
 w galerii głównej 
 123846 
 w galerii głównej 
 82272 
 w galerii głównej 
 115614 
 w galerii głównej 
 83907 
 w galerii głównej 
 113250 
 w galerii głównej 
 118058 
 w galerii głównej 
 10525 
 w galerii głównej 
lotnictwo, zdjęcia lotnicze, fotografia, pasja, lotnisko, klub miłoœników lotnictwa, balony, samoloty, wszystko co lata, spotter